ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ Δ1
Αφού αποφασίστηκε μετά από συζήτηση από την εκπαιδευτικό και τους μαθητές η πολυδιάστατη θεματολογία της εφημερίδας μας, προχωρήσαμε στην υλοποίησή της. Το καθένα από τα θέματα παρουσιάστηκαν ξεχωριστά με την βοήθεια φωτογραφιών και την χρήση του προτζέκτορα και του υπολογιστή καθώς και ταυτόχρονη περιγραφή του θέματος από την εκπαιδευτικό. Εν συνεχεία γινόταν παρουσίαση της ιστορίας ή της εξέλιξης του κάθε θέματος μέσω σχετικών βίντεο στο διαδίκτυο, όπως βίντεο από ντοκυμαντέρ, συνεντεύξεις, επισκέψεις σε μουσεία, ασπρόμαυρο υλικό του προηγούμενου αιώνα, σύγχρονες περιγραφές της εποχής του σήμερα, λήψεις από drones κλπ, όπου αυτό ήταν δυνατό. Ακολουθούσε συζήτηση μεταξύ των μαθητών για τις εντυπώσεις, προσωπικές εμπειρίες, αξιολόγηση του υλικού που παρουσιάστηκε, σύγκριση του παρόντος με το παρελθόν και υποθέσεις για το μέλλον, σκέψεις, απόψεις, συμπεράσματα κλπ. Στο τέλος, προκειμένου να παρουσιαστεί το υλικό αυτό σε έντυπη μορφή εφημερίδας, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, όπου η κάθε ομάδα θα έπρεπε να διαβάσει ένα πλήθος πηγών σχετικά με το κάθε θέμα ξεχωριστά και να επιλέξει ποιες πληροφορίες θα έπρεπε να μπουν στην εφημερίδα. Οι πληροφορίες αυτές επεξεργάστηκαν από την εκπαιδευτικό και δόθηκαν πίσω στους μαθητές με την μορφή ενός τελικού κειμένου, προσαρμοσμένου για την σχολική εφημερίδα. Οι μαθητές στις ομάδες τους αρθρογράφισαν την εφημερίδα περιγράφοντας το φωτογραφικό υλικό που την συνόδευε, έως ότου καταλήξαμε στην τελική της μορφή.
Θα πρέπει να τονιστεί η μεγάλη προθυμία, η εργατικότητα και η ωριμότητα με την οποία αντιμετώπισαν οι μαθητές του Δ1 όλο το πρότζεκτ. Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεταδοτικός και έκανε την υλοποίηση της εφημερίδας εξαιρετικά διασκεδαστική εμπειρία για όλους μας.                                  
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός για την υλοποίηση του προγράμματος  στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης                      
              Γιαννικοπούλου Μαγδαλινή

Σχόλια